• හිතවතී
    • අපි ගැන
    • අපට උදව් කරන්නන්
    • හිතවතී Teens HUB
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය

    අවවාදයයි!

    • කොවිඩ්-19 (COVID-19) සයිබර් ප්‍රහාර
    • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි
    • සයිබර් ආරක්ෂණ තර්ජන
    • ආරක්ෂක අනතුරු ඇඟවීම්

    වැඩි විස්තර දැනගන්න

    • දැනුම සඳහා
    • සමාජ මාධ්‍ය ජාල
    • දෙමාපිය මාර්ගෝපදේශය
    • ළමා මාර්ගෝපදේශය
    • දැන් මොකද කරන්නේ

    නිරීක්ෂණය

    • අද කාලයේ සත්‍ය සිදුවීම්
    • වීඩියෝ
    • පත්තරේ කතා
    • සයිබර් පුවත් සහ ආරක්ෂක ඇඟවීම්

  • දැන් මොකද කරන්නේ
  • පුවත් සහ සිදුවීම්
  • ඉ-පුස්තකාලය
    • මාසික සඟරාව
    • සයිබර් සුරැකුම
    • දෙමාපිය අත්වැල
  • අමතන්න
    • නිති අසන පැන
සයිබර් අවකාශයේ අතරමං වුනාද? 011-421-6062 help@hithawathi.lk  හිතවතී ටීන්ස් හබ්   සයිබර් සුරැකුමමොකක්ද හරි?Donate Now
2025 මැයි මස 31 වන සෙනසුරාදා දින පෙ.ව. 08.30 සිට ප.ව. 12.30 දක්වා හිතවතී සේවාවන් සීමා වීම් හෝ ප්‍රමාද වන බව කරුණාවෙන් සලකන්න. ඔබට දුරකථනයෙන් හෝ ක්ෂණික පණිවිඩ සේවා හරහා වහාම අප හා සම්බන්ධ වීමට නොහැකි නම්, කරුණාකර help@hithawathi.lk වෙත ඊමේල් පණිවිඩයක් හෝ වට්ස්ඇප් / වයිබර් (+94 77 771 1199) පණිවිඩයක් හෝ ෆේස්බුක් මැසෙන්ජර් (https://www.facebook.com/hithawathi) හරහා පණිවිඩයක් එවන්න. අපි හැකි ඉක්මනින් ඔබව සම්බන්ධ කර ගන්නෙමු.
ඔබගේ වටිනා අදහස් ලබා දෙන්න.
  • English
  • தமிழ்
හිතවතී
  • හිතවතී
    • අපි ගැන
    • අපට උදව් කරන්නන්
    • හිතවතී Teens HUB
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය

    අවවාදයයි!

    • කොවිඩ්-19 (COVID-19) සයිබර් ප්‍රහාර
    • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි
    • සයිබර් ආරක්ෂණ තර්ජන
    • ආරක්ෂක අනතුරු ඇඟවීම්

    වැඩි විස්තර දැනගන්න

    • දැනුම සඳහා
    • සමාජ මාධ්‍ය ජාල
    • දෙමාපිය මාර්ගෝපදේශය
    • ළමා මාර්ගෝපදේශය
    • දැන් මොකද කරන්නේ

    නිරීක්ෂණය

    • අද කාලයේ සත්‍ය සිදුවීම්
    • වීඩියෝ
    • පත්තරේ කතා
    • සයිබර් පුවත් සහ ආරක්ෂක ඇඟවීම්

  • දැන් මොකද කරන්නේ
  • පුවත් සහ සිදුවීම්
  • ඉ-පුස්තකාලය
    • මාසික සඟරාව
    • සයිබර් සුරැකුම
    • දෙමාපිය අත්වැල
  • අමතන්න
    • නිති අසන පැන

කොවිඩ්-19 (COVID-19) සයිබර් තර්ජනයන්ට එරෙහිව ආරක්ෂාව

  • Home
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • කොවිඩ්-19 (COVID-19) සයිබර් ප්‍රහාර
  • කොවිඩ්-19 (COVID-19) සයිබර් තර්ජනයන්ට එරෙහිව ආරක්ෂාව

අවසන් වරට යාවත්කාලීන කලේ 2021/02/05

වත්මන් කොවිඩ්-19 වසංගතය (කොරෝනා වයිරස් රෝගය) මුවාවෙන් සයිබර් අපරාධකරුවන් විසින් දේශීය වශයෙන් මෙන්ම ලොව පුරා පුද්ගලයින් සහ ව්‍යවසායන් ඉලක්ක කර ගනිමින් විවිධ වංචනික ක්‍රියාවන්හි නිරත වේ. මෙම තත්වය සමඟ ෆිෂිං (phishing) සහ අනිෂ්ට මෘදුකාංග (malware) ප්‍රහාර විශාල සංඛ්‍යාවක් වාර්තා වී ඇත. ගමන් බිමන් සීමා වී ඇති හේතුවෙන්, බැංකු කටයුතු, උපයෝගිතා (Utility) ගෙවීම් සහ සාප්පු සවාරි (බඩු මිලදී ගැනීම්) සඳහා සබැඳි ද්වාර (online portals) භාවිතා කිරීමට මිනිසුන් වැඩි නැඹුරුවක් දක්වයි. එබැවින්, එම දොරටුවලදී ප්‍රහාරයන්ට ලක්වීමේ අවදානම පැහැදිලිව හඳුනාගත හැකිය. මේ දිනවල නිවසේ සිට වැඩ කිරීමේ (working from home) පුරුද්ද, ව්‍යවසාය පද්ධති (enterprise systems) වැරදි ලෙස කළමනාකරණය කිරීමටද හේතු විය හැක.

අනිෂ්ට මෘදුකාංග සහ ෆිෂිං ප්‍රහාර (Malware Strains & Phishing Attacks)

සමාජ ඉංජිනේරුවන් (හැකර්වරු) විසින් කෙලින්ම ඔබට කෝල් කර නැත්නම්   ඊමේල්, චැට්ස්, කෙටි පණිවිඩ (SMS) යැවීම උපයෝගී කර ගෙන මේ කාලයේදි වැඩි වැඩියෙන් පහර දිය හැකිය. සිදු විය හැකි යැයි සැලකිය හැකි වංචාවන් කිහිපයක් පහත සඳහන් වේ. නමුත් ඊට සීමා නොවේ.

  • COVID-19 සම්බන්ධ තොරතුරු විෂය (subject) කොට ගත් ඊමේල් පණිවිඩයක්
  • බැලූ බැල්මට නීත්‍යානුකූල ලෙස දිස්වන ඔන්ලයින් බැංකුකරණ / සාප්පු ට්‍රොලි (shopping cart) වැනි ද්වාරයන් (online portal) සහිත ෆිෂිං වෙබ් අඩවි ප්‍රවර්ධනය කරන ඊමේල් පණිවිඩයක්
  • COVID-19 (උදා: COVID-19-new-medicine.zip) නම සහිත ඊමේල් ඇමුණුමක්
  • COVID-19 උපකරණ පුවරු (dashboards) සහ වීඩියෝ සඳහා අධි-සබැඳි (hyperlinks) එවීම (ඊමේල් සහ වට්ස්ඇප්, වයිබර් චැට් පණිවිඩ මඟින් පැතිරෙන)
  • හදිසි බවක් අඟවමින් පුද්ගලික තොරතුරු, බැංකු ගිණුමේ විස්තර, පාස්වර්ඩ් ඉල්ලා සිටින පණිවිඩයක්.

සමාජ ඉංජිනේරු ප්‍රහාර වලින් ආරක්ෂාකාරීව සිටින්නේ කෙසේද?

  1. ඊමේල් හරහා ලැබෙන කිසිදු සබැඳියක් (link) ක්ලික් නොකරන්න. එම සබැඳිවල සත්‍ය පිහිටීම පෙනෙන ආකාරයට වඩා වෙනස් විය හැකිය
  2. චැට් පණිවිඩ මෘදුකාංග (IM) හරහා නොදන්නා අයගෙන් හෝ අසාමාන්‍ය විස්තර හෝ ඉල්ලීම් සහිත කිසිදු සබැඳියක් ක්ලික් නොකරන්න
  3. සියලුම ගිණුම් සඳහා එකිනෙකට වෙනස් මෙන්ම ශක්තිමත් මුරපද (passwords) භාවිතා කරන්න. (ශක්තිමත් මුරපදයක් (passwords) හදාගන්නේ කෙසේද?)
  4. මුරපද කළමනාකරුවන් (Password Managers) භාවිතා කර ඒවා නිසි ලෙස සුරක්ෂිත කරන්න
  5. ද්වි-සාධක සත්‍යාපනය (Two-Factor Authentication) හෝ දෙපියවර සත්‍යාපනය (Two-Step Verification) ලෙස හැඳින්වෙන බහු-සාධක සත්‍යාපනය සෑම අවස්ථාවකම භාවිතා කරන්න
  6. ෆිෂිං ප්‍රහාර වළක්වා ගැනීම සඳහා ඔබ ඔන්ලයින් ගනුදෙනු (බැංකු / සාප්පු සවාරි සහ උපයෝගිතා බිල්පත් ගෙවීම්) කරන විට නිතරම නිවැරදි URL (ලින්ක්) පරීක්ෂා කරන්න. (අදාල URL / ලින්ක් නිවැරදි දැයි දැනගන්න ක්‍රමය මේ සබැඳියෙන්)
  7. ඔබගේ ප්‍රති-වයිරස මෘදුකාංග (Anti-virus solution) නිසියාකාරව ඉන්ස්ටෝල් කර ඇති බවටත් නවතම අනිෂ්ට මෘදුකාංග අර්ථ දැක්වීම් එකතුවන් යාවත්කාලීන කර (latest signature updates) ඇති බවටත් වග බලා ගන්න
  8. නවතම ආරක්ෂක යාවත්කාලීන කිරීම්, ඔබගේ මෙහෙයුම් පද්ධතිය (operating system) සඳහා පමණක් නොව ඔබේ පරිගණක හෝ ජංගම උපාංගවල සඳහාද ඉන්ස්ටෝල් කර ඇති බවට වග බලා ගන්න.
  9. ඔබගේ විදුලි සංදේශ සැපයුම්කරු හරහා ලැබෙන ජංගම දත්ත (mobile data) සේවාව හෝ ඔබගේ නිවසේ අන්තර්ජාලය වැනි විශ්වාසදායක Wi-Fi සම්බන්ධතා භාවිතා කරන්න.
  10. භාවිතයේ නොමැති විට ඔබගේ උපාංග (devices) සුරක්ෂිතව තබන්න. ඔබ පරිගණකය ළඟ නැති විට එය ලොක් කිරීමෙන් හෝ ගෙදර කීප දෙනෙක් එක පරිගණකයක් භාවිතා කරනවනම් වෙනස් ශක්තිමත් පාස්වර්ඩ් සමඟ වෙනම පරිශීලක ගිණුම් (user accounts) පවත්වා ගැනීමෙන් මෙය කළ හැකිය. එසේ නොමැතිනම්, අනෙක් ගෘහස්ථ සාමාජිකයන් හරහා නොදැනුවත්ව වැදගත් තොරතුරු ශෙයාර් වීමට හෝ ඩිලීට් වීමට හෝ අනිෂ්ට මෘදුකාංග (malicious software) පවා ඔබේ උපාංගයට ඇතුල් වීමට ඉඩ ඇත.
  11. සෑම විටම සමාජ මාධ්‍යවලින් නොව නීත්‍යානුකූල ප්‍රභවයන්ගෙන් තොරතුරු ලබා ගන්න.

ව්‍යවසාය පද්ධති වලට පහර දීම (Attacks to Enterprise Systems)

COVID-19 වසංගතය පැතිරීමත් සමඟ ව්‍යවසාය පද්ධතිවලට (enterprise systems) එරෙහි ප්‍රහාරවල වැඩි වීමක් නිරීක්ෂණය වී තිබේ. අපරාධකරුවන්ගේ ගවේෂණ උත්සහයන්, ඔබේ ව්‍යාපාරයේ තොරතුරු තාක්ෂණ වත්කම් (IT assets) සුරක්ෂිත කර ගැනීමට අනතුරු ඇඟවීමේ සංඥාවක් විය හැකිය.

ව්‍යවසාය පද්ධති (Enterprise Systems) ආරක්ෂා කරන්නේ කෙසේද?

  1. පරිමිතිය (perimeter) සහ අභ්‍යන්තර ෆයර්වෝල් (internal firewalls) හෝ වෙනත් අධීක්ෂණ උපාංග (monitoring devices) දෙකෙහිම IPS / IDS (Intrusion Prevention System / Intrusion Detection Systems) ක්‍රියාකාරීත්වය සක්‍රීය කර ඇති බවට වග බලා ගන්න.
  2. නවතම තර්ජන වියහැකි අනිෂ්ට මෘදුකාංග අර්ථ දැක්වීම් එකතුවන් (signatures) සමඟ IPS / IDS යාවත්කාලීන කර (updated with latest threat signatures) ඇති බවට වග බලා ගන්න.
  3. ආක්‍රමණය කිරීමේ උත්සාහයන් පිළිබඳව අනතුරු ඇඟවීම් (alerts) ජනනය කිරීමට සැකසුම් සකසා එවන් අවස්ථාවක ප්‍රතිචාර දැක්වීම සඳහා ප්‍රමාණවත් කාර්ය මණ්ඩලයක් දින 365 තුළ 24/7 පුරාවට සිටින බවට වග බලා ගන්න.
  4. ව්‍යාපාර ලොජික් ප්‍රහාරයන් බොහෝ විට පෙන්වන අසාමාන්‍ය දෝෂ පණිවිඩ පිලිබඳව ඔබේ ආයතනයේ යෙදුම් (applications) අධීක්ෂණය කරන්න
  5. බාහිර කණ්ඩායම් වලට ප්‍රවේශවීමට ලබාදී ඇති පද්ධතිවල ප්‍රවේශ වීමට ඇති හැකියාව අවශ්‍ය කණ්ඩායම් වලට පමණක් සීමා කරන්න.
  6. නිවසේ සිට වැඩ කිරීම (Work From Home) අවශ්‍ය නම්, අවම දැන ගැනීමේ මූලධර්මය (PoLP – Principle of Least Privilege) පිළිපදිමින් අවශ්‍ය පද්ධති ප්‍රවේශය, දැන ගැනීමේ අවශ්‍යතාවය මත පදනම් වූ දත්ත ප්‍රවේශය සමඟ VPN හරහා පමණක් ලබා දිය යුතුය.
  7. නිවසේ සිට වැඩ කිරීමේදී පවතින / සම්ප්‍රේෂණය (rest and transmitting) වන සංවේදී දත්ත සංකේතනය (encrypted) කර සිදු කිරීමට වග බලා ගන්න
  8. දුරස්ථ ප්‍රවේශ සම්බන්ධතාවය (remote access connection) දැඩි ලෙස නිරීක්ෂණය කිරීම සහ ඒ පිලිබඳ අවශ්‍ය සටහන් (log) තබා ගැනීම.
  9. හැකි සෑම අවස්ථාවකම බහු-සාධක සත්‍යාපනය (Multi-Factor Authentication) භාවිතා කරන්න, විශේෂයෙන් VPN වැනි දුරස්ථ සම්බන්ධතා සත්‍යාපනය සඳහා
  10. පහසුවෙන් නැති විය හැකි හෝ සංකේතනය (encrypted) නොකළ USB ඩ්‍රයිව් සහ කාඩ්පත් වැනි අතේ ගෙන යන ගබඩා උපාංග (storage devices) භාවිතා කිරීමට කාර්ය මණ්ඩලය දිරිමත් නොකරන්න. ආයතනයේ ක්ලවුඩ් ගබඩාව (cloud storage) හෝ සහයෝගීතා විසඳුම් (collaboration solutions) වැනි වඩා ආරක්ෂිත ආකාරයකින් ලිපිගොනු යැවීම (transfer files) මින් යෝජනා කෙරේ.
  11. ආයතනික සයිබර් ආරක්ෂණ ගැටළු විසඳීමේදී COVID-19 BCP (Business continuity planning) ඊට අනුගත වීමට වග බලා ගන්න.

ඒ අනුව, පවතින තත්ත්වය හේතුවෙන් ඔබේ තොරතුරු පද්ධතිවල අනතුරු ඇඟවීම් පිළිබඳව සුපරීක්ෂාකාරීව සිටින ලෙස මෙයින් නිර්දේශ කරන්නේ ලැබී ඇති වාර්තා පරිදි, සයිබර් අපරාධකරුවන් ඔවුන්ගේ ප්‍රහාර සිදු කිරීමට වර්තමාන අවස්ථාව කදිමට භාවිතා කරන හෙයිනි. එබැවින් ආයතනවල අවධානය වෙනත් අතකට හැරෙන මෙවැනි මොහොතක එවායේ ක්‍රියාකාරකම් වෙනස් කරන විට, පද්ධතීන්හි ආරක්ෂාව සහතික කිරීම ප්‍රමුඛ කොට සැලකිය යුතු බව සිහියේ තබා ගැනීම වටී.

උපුටා ගැනීම:
TechCERT හි Alerts & News (https://www.techcert.lk/en/alerts-news/295-defending-against-covid-19-cyber-threats)
https://www.cyber.gov.au/advice/covid-19-cyber-security-tips-when-working-home?fbclid=IwAR3zZCPAvtN8Phb0rFAC5ZLb3u8_tzXrh3lbd919ziC6PwW2JwfE_YjD9Ng

  • විශේෂ අනතුරු ඇඟවීම
  • කොවිඩ්-19 (COVID-19) සයිබර් තර්ජනයන්ට එරෙහිව ආරක්ෂාව
  • මෙම ව්‍යසනකාරී අවස්ථාවේ ආරක්ෂිතව සිටින්නේ කෙසේද?
  • ඔබේ දරුවා සයිබර් අපරාධවලින් බේරා ගන්නේ කෙසේද?
  • Covid-19 සයිබර් තර්ජන
  • ඔබ කළ යුත්තේ කුමක්ද?
  • හිතවතීට වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • පොලීසියට කියන්න
  • ළමා දුරකථන සේවය
  • ඔබට ප්‍රයෝජනවත් දුරකථන අංක / ඉමේල් ලිපින / වෙබ් අඩවි
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • මුරපද 1 කොටස – ශක්තිමත් මුරපදයක් තෝරාගැනීම හා එය ආරක්ෂා කරගැනීම
  • සයිබර් අවකාශයේ ඔබේ ආරක්ෂාව
  • ද්වි-සාධක සත්‍යාපනය (Two-factor Authentication / 2FA) යනු කුමක්ද?
  • කුඩා ළමුන් සහ යෞවනයන් හට අන්තර්ජාල ආරක්ෂණ උපදෙස්
  • ස්පෑම් සහ ස්කෑම්
  • නිවසේ සිට ආරක්ෂිතව රාජකාරි කරමු
  • මුරපද 2 කොටස – අමාරු password ලේසියෙන් මතක තියා ගන්නේ කොහොමද?
  • 2020 සයිබර් ආරක්ෂණ තර්ජන – 01 – ඩීප්ෆේක්ස් (Deepfakes / ගැඹුරු ව්‍යාජත්වය)
  • 2020 සයිබර් ආරක්ෂණ තර්ජන – 02 – 5G
  • විශේෂ අනතුරු ඇඟවීම
  • දේශීය පුද්ගලික අංකයක් හරහා OTP (One Time Password / එක් වරක් පමණක් භාවිතා කළ හැකි මුරපදය) ලැබීම
  • ගූගල් මඟින් ගූගල් ක්‍රෝම් (Google Chrome) හි ඉහළ මට්ටමේ බරපතල අඩුපාඩු (High-Severity Flaws) වසා ගනී
  • සයිබර් ආරක්ෂක ඇඟවීම
  • පරිගණක වයිරස හඳුනාගනිමු
  • අන්තර්ජාලය හොඳයිද ? නරකයිද?
  • අන්තර්ජාලයේ අනතුරු
  • ඉ-තැපැල්(email) ගිණුමේ ආරක්‍ෂාව
  • ඔබේ ඉ-තැපැල (E-mail) සුරක්ෂිත කරගන්නේ කෙසේද?
  • ඉ-තැපෑලක් (e-mail) ලැබීමට හෝ එවීමට නොහැකි වන්නේ මන්ද?
  • ව්‍යාජ වෙබ් අඩවියක්ද සැබෑ වෙබ් අඩවියක්ද යන්න ඔබම තීරණය කරන්න!
  • විද්‍යූත් තැපෑලක් / ඉ-තැපෑලක් වංචාවක්දැයි (scam) සොයාගන්නේ කෙසේද?
  • වංචාවන් යනු කුමක්ද?
  • සමාජ ඉංජිනේරු විද්‍යාව (Social Engineering)
  • වීඩියෝවක් පිළිබඳව වාර්තා කිරීම
  • යූ-ටියුබ් හි සංක්ෂිප්ත පින්තූරයක් (thumbnail) වාර්තා කිරීම
  • අදහස් දැක්වීමක් වාර්තා කරන්න (Report a comment)
  • සජීවී චැට් පණිවුඩයක් වාර්තා කරන්න (Report a live chat message)
  • යූ-ටියුබ් නාලිකාව වාර්තා කරන්න (Report a channel)
  • වට්ස්ඇප් (WhatsApp) ගිණුමේ අංකය වෙනස් කරන්නේ කෙසේද?
  • වට්ස්ඇප් (WhatsApp) ගිණුම මකා දමන්නේ කෙසේද?
  • වට්ස්ඇප් (WhatsApp) හි සබඳතා අවහිර කරන්නේ කෙසේද?
  • වට්ස්ඇප් (WhatsApp) හි පෞද්ගලිකත්ව සැකසුම් (privacy settings) සකසා ගන්නේ කෙසේද?
  • වට්ස්ඇප් (WhatsApp) හි ආරක්ෂිත සැකසුම් සිදු (configure) කර ගන්නේ කෙසේද?
  • වට්ස්ඇප් ගිණුම අනවසරයෙන් උදුරාගෙන විකෘති කිරීම (WhatsApp Hacking)
  • වට්ස්ඇප් හි වාර්තා (රිපෝට්) කිරීම
  • වට්ස්ඇප් (WhatsApp) හි දෙපියවර සත්‍යාපන සැකසුම් සිදුකර ගන්නේ (configure two-step verification settings) කෙසේද?
  • වට්ස්ඇප් සමූහයේ සැකසුම්
  • ඔබ Viber භාවිතා කරන විට ඔබේ පෞද්ගලිකත්වය ආරක්ෂාකර ගන්නේ කෙසේද?
  • ඔබේ වයිබර් (Viber) කතාබස් (chat) අවශ්‍ය විටෙක නැවත ලබා ගැනීමට හැකි පරිදි සුරක්ෂිතව තබා ගන්නේ කෙසේද?
  • Viber ගිණුම අක්‍රිය කරන්නේ කෙසේද?
  • වයිබර් හි වාර්තා (රිපෝට්) කිරීම
  • වයිබර් සමූහය තුළ ඔබට අවශ්‍ය පරිපාලක පාලන සැකසුම් (Admin Controls) සාදාගන්නේ කෙසේද ?
  • ඉමෝ (Imo)
  • IMO චැට් එකක් වලක්වන්නේ කෙසේද?
  • IMO ගිණුමක් මකන්නේ කෙසේද?
  • ඉන්ස්ටග්‍රෑම් (Instagram) හි ඔබේ ව්‍යාජ ගිණුමක් (ඔබ ලෙස පෙනී සිටින / ඔබව අයුතු ලෙස භාවිතා කරන / fake account) වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • ඔබ ඉන්ස්ටග්‍රෑම් (Instagram) හි ඇති පළකිරීමක් (post) හෝ පැතිකඩක් (profile) අයුතු ලෙස (abuse) හෝ ස්පෑම් ලෙස භාවිතා කර ඇති අවස්ථාවක් වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • ඔබගේ ඉන්ස්ටග්‍රෑම් (Instagram) ගිණුම කවුරුන් හෝ අනවසරයෙන් උදුරාගෙන විකෘති කරනවායැයි ඔබ සිතනවාද?
  • ලින්ක්ඩ්ඉන් (LinkedIn) හි අනවසරයෙන් උදුරාගෙන විකෘති කරන ලද ගිණුමක් (hacked account) පිළිබඳව වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • වෙනත් සාමාජිකයෙකුගේ ලින්ක්ඩින් වෙබ් අඩවියේ ඇති නොගැලපෙන තොරතුරු වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • ලින්ක්ඩ්ඉන් (LinkedIn) හි ව්‍යාජ පැතිකඩ (fake profiles) වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • හානිකර ට්වීට් (abusive Tweet) එකක් පිළිබඳව වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • ඔබ X (ට්විටර් Twitter) එකේ වෙනත් අයෙකු සේ පෙනී සිටින ව්‍යාජ (fake) ගිණුමක් වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • කවුරුහරි ඔබේ X (ට්විටර් Twitter) ගිණුම අනවසරයෙන් උදුරා ගෙන විකෘති කරලද (hacked) ?
  • ටික්ටොක් (TikTok) යෙදවුමේ නුසුදුසු අන්තර්ගතයන් වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • යමෙකු විසින් ඔබේ ටික්ටොක් (TikTok) ගිණුම අනවසරයෙන් උදුරා ගෙන විකෘති කර (hacked) තිබේ නම්
  • ටික්ටොක් හි ව්‍යාජ / අන් අය සේ පෙනී සිටින ගිණුම් වාර්තා (රිපෝට්) කරන්නේ කෙසේද?
  • පෞද්ගලිකත්වය (Privacy) සහ ආරක්ෂාව (Safety)
  • වාර්තා කිරීම (Reporting)

  • ෆේස්බුක් සඳහා අවසර ලබා දෙන්නේ කුමන නම් වලට ද?
  • මම මොන නමද භාවිතා කරන්නේ
  • භාෂා-විශේෂිත නාමයක් එක් කිරීමට හෝ සංස්කරණය කරන්නේ කෙසේද?
  • පළමු නම සහ අන්තිම නම වෙනුවට එක නමක් තිබේ නම්?
  • ඔබගේ නම වෙනස් කිරීම හෝ අමතර නම් එකතු කිරීම

  • ෆේස්බුක් සඳහා අවසර ලබා දෙන්නේ කුමන නම් වලට ද?
  • මම මොන නමද භාවිතා කරන්නේ
  • භාෂා-විශේෂිත නාමයක් එක් කිරීමට හෝ සංස්කරණය කරන්නේ කෙසේද?
  • පළමු නම සහ අන්තිම නම වෙනුවට එක නමක් තිබේ නම්?
  • ඔබගේ නම වෙනස් කිරීම හෝ අමතර නම් එකතු කිරීම

  • ෆේස්බුක් සඳහා අවසර ලබා දෙන්නේ කුමන නම් වලට ද?
  • මම මොන නමද භාවිතා කරන්නේ
  • භාෂා-විශේෂිත නාමයක් එක් කිරීමට හෝ සංස්කරණය කරන්නේ කෙසේද?
  • පළමු නම සහ අන්තිම නම වෙනුවට එක නමක් තිබේ නම්?
  • ඔබගේ නම වෙනස් කිරීම හෝ අමතර නම් එකතු කිරීම

  • ෆේස්බුක් සඳහා අවසර ලබා දෙන්නේ කුමන නම් වලට ද?
  • මම මොන නමද භාවිතා කරන්නේ
  • භාෂා-විශේෂිත නාමයක් එක් කිරීමට හෝ සංස්කරණය කරන්නේ කෙසේද?
  • පළමු නම සහ අන්තිම නම වෙනුවට එක නමක් තිබේ නම්?
  • ඔබගේ නම වෙනස් කිරීම හෝ අමතර නම් එකතු කිරීම

  • අපයෝජනය පිළිබඳව වාර්තා කිරීම

  • අපි ගැන
  • හිතවතී
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සයිබර් ආරක්‍ෂාව
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • දැක්ම
  • මෙහෙවර
  • අපට උදව් කරන්නන්

  • අපි ගැන
  • හිතවතී
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සයිබර් ආරක්‍ෂාව
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • දැක්ම
  • මෙහෙවර
  • අපට උදව් කරන්නන්

  • අපි ගැන
  • හිතවතී
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සයිබර් ආරක්‍ෂාව
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • දැක්ම
  • මෙහෙවර
  • අපට උදව් කරන්නන්

  • අපි ගැන
  • හිතවතී
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සයිබර් ආරක්‍ෂාව
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • දැක්ම
  • මෙහෙවර
  • අපට උදව් කරන්නන්

  • අපි ගැන
  • හිතවතී
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සයිබර් ආරක්‍ෂාව
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • දැක්ම
  • මෙහෙවර
  • අපට උදව් කරන්නන්

  • අපි ගැන
  • හිතවතී
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සයිබර් ආරක්‍ෂාව
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • දැක්ම
  • මෙහෙවර
  • අපට උදව් කරන්නන්

  • අපි ගැන
  • හිතවතී
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සයිබර් ආරක්‍ෂාව
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • දැක්ම
  • මෙහෙවර
  • අපට උදව් කරන්නන්

  • අපි ගැන
  • හිතවතී
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සයිබර් ආරක්‍ෂාව
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • දැක්ම
  • මෙහෙවර
  • අපට උදව් කරන්නන්

  • අපි ගැන
  • හිතවතී
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සයිබර් ආරක්‍ෂාව
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • දැක්ම
  • මෙහෙවර
  • අපට උදව් කරන්නන්

  • ඔබගේ ෆේස්බුක් ගිණුම සුරක්ෂිත කරගන්නේ කොහොමද?
  • ඔබේ පෞද්ගලිකත්වය (privacy)
  • සුරක්ෂිතව සිටින්න
  • ‌යම් ෆේස්බුක් පරිශීලකයෙකු මිතුරුකමින් ඉවත් කිරීම හෝ අවහිර කිරීම

  • මිතුරුකමින් ඉවත් කිරීම (unfriend)
  • අවහිර කිරීම

  • අවහිර කිරීම යනු කුමක්ද? ඔබ කිසියම් පුද්ගලයෙකු අවහිර කරන්නේ කෙසේද?
  • ඔබ විසින් යම් ෆේස්බුක් පරිශීලකයෙක් අවහිර කළ පසු, ඒ පුද්ගලයා ගැන කිසිවක් දකින්න පුළුවන්ද?
  • යමෙක් ඔබව අනුගමනය කිරීම (follow) වළක්වන්නේ කෙසේද?
  • වෙනත් ෆේස්බුක් පරිශීලකයෙකු ගෙන් එන ෆේස්බුක් පණිවිඩ ඔබ අවහිර කරන්නේ කෙසේද?
  • ෆේස්බුක් පරිශිලකයකු අවහිර කිරීම (unblocking) යනු කුමක්ද සහ කෙනෙකු අවහිර කරන්නේ කෙසේද?

  • විරාමයක් ගන්න

  • ෆේස්බුක් හි සිටින යම් පරිශීලකයෙකුගෙන් කෙටි කාලයකට ඈත්ව සිටින්නේ/ විරාමයක් ගන්නේ (take a break) කෙසේද?
  • ඔබේ පැරණි පළකිරීම්(past posts) දැකිය හැක්කේ කාටද?
  • ඔබගේ ආදර සබඳතාවය අවසන් විය. ඔබට කල හැක්කේ කුමක්ද?
  • ඔබගේ සමාජ සබඳතාවවෙනස් කරන විට එය දැකිය හැක්කේ කාටද?
  • කෙනෙකු ඔබව ඇමතීම නවත්වන්නේ කෙසේද?

  • අනවසරයෙන් උදුරා ගත් හා ව්‍යාජ ගිණුම්

  • අනවසරයෙන් උදුරා ගත් ගිණුම්

  • කවුරු හරි ඔබේ ගිණුම හැක් කර (hacked) හෝ ඔබේ අවසරයෙන් තොරව භාවිත කරනවාද?
  • ඔබේ මිතුරාගේ ගිණුම කවුරුහරි හැක් කර (hacked) හෝ අනවසරයෙන් භාවිත කරනවා කියා සිතෙනවාද?

  • වෙනත් අයෙකු සේ පෙනී සිටින ගිණුම්

  • වෙනත් අයෙකු සේ පෙනී සිටින (impersonation) ගිණුමක් ඔබ වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • ඔබ හෝ වෙනත් කෙනෙකු ලෙස පෙනී සිටින ගිණුමක් හෝ පිටුවක් වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • ඔබ ලෙස පෙනී සිටින කාලරේඛාවක් (timeline) පිළිබඳව තොරතුරු ඔබ ඉල්ලන්නේ කෙසේද?

  • ව්‍යාජ ගිණුම්

  • උරුමය පවසන වංචාවන් (Inheritance scams)
  • ආපසු ගෙවීම් කරන බව පවසන රැවටිලි (Rebate scams)
  • නයිජීරියානු වංචාවන් (Nigerian scams)
  • අනපේක්ෂිත ත්‍යාග සහ ලොතරැයි වංචාවන් (Unexpected prize and lottery scams)
  • සංචාරක ත්‍යාග වංචාවන් (Travel prize scams)
  • මිලදී ගැනීම් හෝ විකිණීම් තිරයේ සිදුවන වංචා (Classifieds scams)
  • වැඩිපුර ගෙවා ඇතැයි පවසන වංචා (Overpayment scams)
  • සෞඛ්‍ය හා වෛද්‍ය නිෂ්පාදන (Health & medical products)
  • වැරදි ලියකියවිලි (False billing)
  • මාර්ගගත සාප්පු සොරකම් (Online shopping scams)
  • මනෝවිද්‍යාත්මක සහ සාස්තරකරුවන්ගේ මායාකාරී රැවටිලි (Psychic & clairvoyant)
  • ජංගම වාරික සේවා (Mobile premium services)
  • ආයෝජන වංචාවන් (Investment scams)
  • ඔට්ටු ඇල්ලීම් සහ ක්‍රීඩා ආයෝජන වංචාවන්
  • රැකියා සහ රැකියා වංචාවන් (Jobs and employment scams)
  • පිරමිඩ යෝජනා ක්‍රම (Pyramid schemes)
  • අනන්‍යතා සොරකම (Identity theft)
  • ෆිෂිං / රවටා තොරතුරු ගැනීම (Phishing)
  • අනවසරයෙන් උදුරා ගෙන විකෘති කිරීම / හැකිං (Hacking)
  • දුරස්ථ ප්‍රවේශය හරහා රැවටීම් (Remote access scams)
  • මැල්වෙයා සහ රැන්සම්වෙයා (Malware & ransomware)
  • ජීවිත තර්ජන, අත්අඩංගුවට ගැනීම් හෝ වෙනත් තර්ජන (Threats to life, arrest or other)

හිතවතී

Foundation.LK විසින්
බලගැන්වෙන ව්‍යාපෘතියකි.

Instagram

ප්‍රයෝජනවත් සබැඳි

ශ්‍රී ලංකා පොලීසිය
ශ්‍රී ලංකා පරිගණක හදිසි ප්‍රතිචාර සංසදය
ළමා හා කාන්තා අපයෝජන නිවාරණ කාර්යාංශය
ජාතික ළමා ආරක්ෂක අධිකාරිය
කාන්තා හා ළමා කටයුතු පිළිබඳ අමාත්‍යාංශයේ කාන්තා උපකාරක දුරකථන සේවාව
මානසික සෞඛ්‍ය උපකාරක සේවාව
ටෙක්සර්ට්

අප අමතන්න

දුරකථනය: 011-421-6062
ඉ-තැපෑල: help@hithawathi.lk
වට්ස්ඇප් සහ වයිබර්: +94 77 771 1199
කාර්යාල වේලාවන්
සතියේ දිනවල පෙ.ව. 8.30 සිට ප.ව. 5.00 දක්වා
සෙනසුරාදා දිනවල පෙ.ව. 8.30 සිට ප.ව. 12.30 දක්වා
රජයේ නිවාඩු දිනයන් හි වසා ඇත.

(අප සේවාවේ ගුණාත්මකභාවය සහතික කිරීම සඳහා ඇමතුම් පටිගත විය හැක)

කතුහිමිකම © 2025 හිතවති. සියළු හිමිකම් ඇවිරිනි.

Terms and Conditions | Privacy Policy

දායක වන්න

හිතවතී සමඟ සම්බන්ධවන්න
අපව අමතන්න 011-421-6062