• හිතවතී
    • හිතවතී Teens HUB
    • අපි ගැන
    • අපට උදව් කරන්නන්
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය

    අවවාදයයි!

    • කොවිඩ්-19 (COVID-19) සයිබර් ප්‍රහාර
    • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි
    • සයිබර් ආරක්ෂණ තර්ජන
    • ආරක්ෂක අනතුරු ඇඟවීම්

    වැඩි විස්තර දැනගන්න

    • දැනුම සඳහා
    • සමාජ මාධ්‍ය ජාල
    • දෙමාපිය මාර්ගෝපදේශය
    • ළමා මාර්ගෝපදේශය
    • දැන් මොකද කරන්නේ

    නිරීක්ෂණය

    • අද කාලයේ සත්‍ය සිදුවීම්
    • වීඩියෝ
    • පත්තරේ කතා

  • දැන් මොකද කරන්නේ
  • පුවත් සහ සිදුවීම්
  • ඉ-පුස්තකාලය
    • මාසික සඟරාව
    • සයිබර් සුරැකුම
  • අමතන්න
    • නිති අසන පැන
සයිබර් අවකාශයේ අතරමං වුනාද? 011-421-6062 help@hithawathi.lk

සයිබර් සුරැකුම පොත් පිංච ලබාගන්නසයිබර් ආරක්ෂක ඇඟවීම!

2023 මාර්තු 25 දින ප.ව. 12.30 සිට 5.00 දක්වා හිතවතී සේවාවන් සීමා වීම් හෝ ප්‍රමාද වන බව කරුණාවෙන් සලකන්න. ඔබට දුරකථනයෙන් හෝ ක්ෂණික පණිවිඩ සේවා හරහා වහාම අප හා සම්බන්ධ වීමට නොහැකි නම්, කරුණාකර help@hithawathi.lk වෙත ඊමේල් පණිවිඩයක් හෝ වට්ස්ඇප් / වයිබර් (+94 77 771 1199) පණිවිඩයක් හෝ ෆේස්බුක් මැසෙන්ජර් (https://www.facebook.com/hithawathi) හරහා පණිවිඩයක් එවන්න. අපි හැකි ඉක්මනින් ඔබව සම්බන්ධ කර ගන්නෙමු.
ඔබගේ වටිනා අදහස් ලබා දෙන්න.
  • English
  • தமிழ்
හිතවතී
  • හිතවතී
    • හිතවතී Teens HUB
    • අපි ගැන
    • අපට උදව් කරන්නන්
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය

    අවවාදයයි!

    • කොවිඩ්-19 (COVID-19) සයිබර් ප්‍රහාර
    • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි
    • සයිබර් ආරක්ෂණ තර්ජන
    • ආරක්ෂක අනතුරු ඇඟවීම්

    වැඩි විස්තර දැනගන්න

    • දැනුම සඳහා
    • සමාජ මාධ්‍ය ජාල
    • දෙමාපිය මාර්ගෝපදේශය
    • ළමා මාර්ගෝපදේශය
    • දැන් මොකද කරන්නේ

    නිරීක්ෂණය

    • අද කාලයේ සත්‍ය සිදුවීම්
    • වීඩියෝ
    • පත්තරේ කතා

  • දැන් මොකද කරන්නේ
  • පුවත් සහ සිදුවීම්
  • ඉ-පුස්තකාලය
    • මාසික සඟරාව
    • සයිබර් සුරැකුම
  • අමතන්න
    • නිති අසන පැන

පෞද්ගලිකත්වය (Privacy) සහ ආරක්ෂාව (Safety)

  • Home
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සමාජ මාධ්‍ය ජාල
  • මැසෙන්ජර් (Messenger)
  • පෞද්ගලිකත්වය (Privacy) සහ ආරක්ෂාව (Safety)

අවසන් වරට යාවත්කාලීන කලේ 2020/12/04

ඔබගේ ක්‍රියාකාරී තත්ත්වය (active status) පාලනය කරන්න:

ෆේස්බුක් මැසෙන්ජර් හි ඔබේ මිතුරන් හා සම්බන්ධතා ඔබ ‘ක්‍රියාකාරී’ (active) වීම දැකීම පහත පරිදි පාලනය කළ හැකිය;

ඇන්ඩ්‍රොයිඩ් (Android):

  1. චැට්ස් වලින් (Chats), ඉහළ වම්පස ඇති ඔබගේ පැතිකඩ පින්තූරය (profile picture) ස්පර්ශ කරන්න.
  2. එවිට දිස්වන ‘ක්‍රියාකාරී තත්ත්වය’යන්න (active status) ස්පර්ශ කරන්න.
  3. තිරයේ ඉහළින් ඇති පටිය එහා මෙහා කර ඔබගේ ක්‍රියාකාරී තත්ත්වය සක්‍රිය (on) හෝ අක්‍රිය (off) කරන්න.
  4. “සක්‍රිය “හෝ “අක්‍රිය කරන්න” යන ඔබගේ තේරීම තහවුරු කරන්න.

අයිෆෝන් (iPhone) හෝ අයිපෑඩ් (iPad):

  1. චැට්ස් වලින් (Chats), ඉහළ වම්පස ඇති ඔබගේ පැතිකඩ පින්තූරය (profile picture) ස්පර්ශ කරන්න.
  2. එවිට දිස්වන “ක්‍රියාකාරී තත්ත්වය” යන්න (active status) ස්පර්ශ කරන්න.
  3. තිරයේ ඉහළින් ඇති පටිය එහා මෙහා කර ඔබගේ ක්‍රියාකාරී තත්ත්වය සක්‍රිය (on) හෝ අක්‍රිය (off) කරන්න.
  4. ‘සක්‍රිය’ හෝ ‘අක්‍රිය’ කරන්න යන ඔබගේ තේරීම තහවුරු කරන්න.

ඔබ කතාබස් / චැට් කළ යුත්තේ කා සමඟද යන්න පාලනය කරන්න:

පණිවිඩ සැකසීම් (Messaging Settings) වෙනස් කිරීමෙන් ඔබට ඔබගේ දුරකථන අංකයට පණිවිඩ එවිය හැකි පුද්ගලයින් පාලනය කළ හැකිය:

  1. චැට්ස් වලින් (Chats), ඉහළ වම්පස ඇති ඔබගේ පැතිකඩ පින්තූරය (profile picture) ස්පර්ශ කරන්න.
  2. එවිට දිස්වන පණිවිඩ සැකසීම් (Messaging Settings) ස්පර්ශ කරන්න.
  3. ඊළඟට ඔබගේ දුරකථන අංකය ඇති පුද්ගලයින් (People with your phone number) අසල සක්‍රිය හෝ අක්‍රිය කිරීම තෝරන්න.

ඔබේ කතාව (story) නැරඹිය හැක්කේ කාටද යන්න තෝරන්න:

පහත දැක්වෙන පියවර අනුව ඔබේ කතාව දැකිය හැකි සහ නොහැකි අය තෝරා ගත හැකිය.

  1. මැසෙන්ජර් හි, ඉහළ වම්පස ඇති ඔබගේ පැතිකඩ පින්තූරය (profile picture) ස්පර්ශ කරන්න.
  2. පසුව පහළට ගොස් (Scroll down) “කතාව” (story) යන්න ක්ලික් කරන්න.
  3. පොදු (Public), මිතුරන් සහ සම්බන්ධතා (Friends and Connections), මිතුරන් (Friends) හෝ ඔබට අවශ්‍ය අය (Custom) අතුරින් එක් තේරීමක් තෝරන්න.
  4. අවසානයේ එය “සුරකින්න” (Save).

ඔබට කතාවක් අවශ්‍ය නැති පුද්ගලයින් අවහිර කරන්න (block), සඟවන්න (hide) / නොසලකා හරින්න (ignore) හෝ නිශ්ශබ්ද කරන්න (mute):

පහත දැක්වෙන පියවර අනුව ඔබට පුද්ගලයින් සමඟ සම්බන්ධ වීම් අවහිර කිරීම, නොසලකා හැරීම / සැඟවීම හෝ දැනුම්දීම් නිශ්ශබ්ද කිරීම (mute the notifications) මගින් පාලනය කළ හැකිය.

යමෙකුගෙන් පණිවිඩ අවහිර කිරීමට (block messages):

අයිෆෝන් (iPhone) හෝ අයිපෑඩ් (iPad):

  1. චැට්ස් වලින් (Chats), ඔබට අවහිර කිරීමට අවශ්‍ය පුද්ගලයා සමඟ කල සංවාදයක් (conversation) විවෘත කරන්න.
  2. ඊළඟට සංවාදයේ ඉහළින්ම ඇති ඔහුගේ / ඇයගේ නම ස්පර්ශ කරන්න.
  3. ඉන්පසු පහළට ගොස් (Scroll down) ‘බ්ලොක්’ (Block) යන්න ක්ලික් කරන්න.
  4. අවසානයේ “මැසෙන්ජර් මත බ්ලොක් කිරීම” -> බ්ලොක් (Block on Messenger -> Block) යන්න ක්ලික් කරන්න.

ඇන්ඩ්‍රොයිඩ් (Android):

  1. චැට්ස් වලින් (Chats), ඔබට අවහිර කිරීමට අවශ්‍ය පුද්ගලයා සමඟ සංවාදයක් (conversation) විවෘත කරන්න.
  2. ඊළඟට සංවාදයේ ඉහළින්ම ඇති ඔහුගේ / ඇයගේ නම ස්පර්ශ කරන්න.
  3. අවසානයේ “මැසෙන්ජර් මත බ්ලොක් කිරීම” -> බ්ලොක් (Block on Messenger -> Block) යන්න ක්ලික් කරන්න.

සංවාදයක් නොසලකා හැරීමට (ignore) / සැඟවීමට (hide):

අයිෆෝන් (iPhone) හෝ අයිපෑඩ් (iPad):

  1. චැට්ස් වලින් ( Chats), ඔබට නොසලකා හැරීමට / සැඟවීමට අවශ්‍ය පුද්ගලයා සමඟ සිදුකල සංවාදයක් (conversation) විවෘත කරන්න.
  2. ඊළඟට සංවාදයේ ඉහළින්ම ඇති ඔහුගේ / ඇයගේ නම ස්පර්ශ කරන්න.
  3. අවසානයේ පහළට ගොස් (Scroll down) “පණිවිඩ නොසලකා හරින්න” (Ignore Messages) මත ස්පර්ශ කර නැවතත් එය (Ignore Messages) මත ක්ලික් කරන්න.

ඇන්ඩ්‍රොයිඩ් (Android):

  1. චැට්ස් වලින් (Chats), ඔබට නොසලකා හැරීමට / සැඟවීමට අවශ්‍ය පුද්ගලයා සමඟ සිදුකල සංවාදයක් (conversation) විවෘත කරන්න.
  2. ඊළඟට සංවාදයේ ඉහළින්ම ඇති ඔහුගේ / ඇයගේ නම ස්පර්ශ කරන්න.
  3. අවසානයේ පහළට ගොස් (Scroll down) “පණිවිඩ නොසලකා හරින්න” (Ignore Messages) මත ස්පර්ශ කර නැවතත් නොසලකා හරින්න (Ignore) යන්න ක්ලික් කරන්න.

දැනුම්දීම් අක්‍රිය කිරීමට (mute / turn notifications off)

අයිෆෝන් (iPhone) හෝ අයිපෑඩ් (iPad):

සියලුම සංවාද (conversations) සඳහා මැසෙන්ජර් දැනුම්දීම් අක්‍රිය කිරීමට:

  1. චැට්ස් වලින් (Chats), ඉහළ වම්පස ඇති ඔබගේ පැතිකඩ පින්තූරය (profile picture) ස්පර්ශ කරන්න.
  2. එවිට දිස්වන ‘දැනුම්දීම් සහ ශබ්ද’ (Notifications & Sounds) යන්න මත ස්පර්ශ කරන්න.
  3. ඊළඟට ‘බාධා නොකරන්න’ (Do Not Disturb) අසල ස්පර්ශ කරන්න.
  4. දැනුම්දීම් අක්‍රිය කළ යුතු කාලය තෝරන්න.

තනි සංවාදයක් (conversation) සඳහා දැනුම්දීම් අක්‍රිය කිරීමට:

  1. චැට්ස් වලින් (Chats), අදාළ සංවාදය මත වමට අදින්න (swipe).
  2. ඊළඟට බෙල් අයිකනය මත ස්පර්ශ කර දැනුම්දීම් අක්‍රිය කළ යුතු කාලය තෝරන්න.

ඇන්ඩ්‍රොයිඩ් (Android):

සියලුම සංවාද (conversations) සඳහා මැසෙන්ජර් දැනුම්දීම් අක්‍රිය කිරීමට:

  1. චැට්ස් වලින් (Chats), ඉහළ වම්පස ඇති ඔබගේ පැතිකඩ පින්තූරය (profile picture) ස්පර්ශ කරන්න.
  2. එවිට දිස්වන ‘දැනුම්දීම් සහ ශබ්ද’ (Notifications & Sounds) ස්පර්ශ කරන්න.
  3. ඒවා ක්‍රියා විරහිත කිරීමට ‘ඔන්’ (On) අසල ක්ලික් කරන්න.
  4. ඉන්පසු දැනුම්දීම් අක්‍රිය කල යුතු කාලය තෝරා ‘OK’ මත ස්පර්ශ කරන්න. 

තනි සංවාදයක් (conversation) සඳහා දැනුම්දීම් අක්‍රිය කිරීමට:

  1. චැට්ස් වලින් (Chats), අදාළ සංවාදය මත වමට අදින්න (swipe).
  2. ඊළඟට බෙල් අයිකනය මත ස්පර්ශ කර දැනුම්දීම් අක්‍රිය කළ යුතු කාලය තෝරන්න.
  3. ඉන්පසු OK මත ස්පර්ශ කරන්න.

වින්ඩෝස් (Windows)

මැසෙන්ජර් දැනුම්දීම් සක්‍රිය හෝ අක්‍රිය කිරීමට:

  1. පළමුව ගියර් අයිකනය  මත ක්ලික් කරන්න.
  2. ඉන්පසු “දැනුම්දීම්” (Notifications) මත ක්ලික් කරන්න.
  3. අවසානයේ “බාධා නොකරන්න” (Do not disturb) යන්නට පහළින් ක්ලික් කරන්න.

තනි සංවාදයක් (conversation) සඳහා දැනුම්දීම් අක්‍රිය කිරීමට:

  1. සංවාදය විවෘත කරන්න.
  2. ඉහළ දකුණේ තිත් තුන () ක්ලික් කරන්න.
  3. “දැනුම්දීම් නිශ්ශබ්ද කරන්න” (Mute Notifications) යන්න තෝරන්න.
  4. දැනුම්දීම් නිශ්ශබ්ද කිරීමට අවශ්‍ය කාලය තෝරා, පසුව “තහවුරු කරන්න” (Confirm) යන්න ක්ලික් කරන්න.

මූලාශ්‍රය:
https://www.facebook.com/help/messenger-app/1064701417063145/?helpref=hc_fnav&bc[0]=691363354276356

 

  • විශේෂ අනතුරු ඇඟවීම
  • කොවිඩ්-19 (COVID-19) සයිබර් තර්ජනයන්ට එරෙහිව ආරක්ෂාව
  • මෙම ව්‍යසනකාරී අවස්ථාවේ ආරක්ෂිතව සිටින්නේ කෙසේද?
  • ඔබේ දරුවා සයිබර් අපරාධවලින් බේරා ගන්නේ කෙසේද?
  • Covid-19 සයිබර් තර්ජන
  • ඔබ කළ යුත්තේ කුමක්ද?
  • හිතවතීට වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • පොලීසියට කියන්න
  • ළමා දුරකථන සේවය
  • ඔබට ප්‍රයෝජනවත් දුරකථන අංක / ඉමේල් ලිපින / වෙබ් අඩවි
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • මුරපද 1 කොටස – ශක්තිමත් මුරපදයක් තෝරාගැනීම හා එය ආරක්ෂා කරගැනීම
  • සයිබර් අවකාශයේ ඔබේ ආරක්ෂාව
  • ද්වි-සාධක සත්‍යාපනය (Two-factor Authentication / 2FA) යනු කුමක්ද?
  • කුඩා ළමුන් සහ යෞවනයන් හට අන්තර්ජාල ආරක්ෂණ උපදෙස්
  • ස්පෑම් සහ ස්කෑම්
  • නිවසේ සිට ආරක්ෂිතව රාජකාරි කරමු
  • මුරපද 2 කොටස – අමාරු password ලේසියෙන් මතක තියා ගන්නේ කොහොමද?
  • 2020 සයිබර් ආරක්ෂණ තර්ජන – 01 – ඩීප්ෆේක්ස් (Deepfakes / ගැඹුරු ව්‍යාජත්වය)
  • 2020 සයිබර් ආරක්ෂණ තර්ජන – 02 – 5G
  • විශේෂ අනතුරු ඇඟවීම
  • දේශීය පුද්ගලික අංකයක් හරහා OTP (One Time Password / එක් වරක් පමණක් භාවිතා කළ හැකි මුරපදය) ලැබීම
  • ගූගල් මඟින් ගූගල් ක්‍රෝම් (Google Chrome) හි ඉහළ මට්ටමේ බරපතල අඩුපාඩු (High-Severity Flaws) වසා ගනී
  • සයිබර් ආරක්ෂක ඇඟවීම
  • පරිගණක වයිරස හඳුනාගනිමු
  • අන්තර්ජාලය හොඳයිද ? නරකයිද?
  • අන්තර්ජාලයේ අනතුරු
  • ඉ-තැපැල්(email) ගිණුමේ ආරක්‍ෂාව
  • ඔබේ ඉ-තැපැල (E-mail) සුරක්ෂිත කරගන්නේ කෙසේද?
  • ඉ-තැපෑලක් (e-mail) ලැබීමට හෝ එවීමට නොහැකි වන්නේ මන්ද?
  • ව්‍යාජ වෙබ් අඩවියක්ද සැබෑ වෙබ් අඩවියක්ද යන්න ඔබම තීරණය කරන්න!
  • විද්‍යූත් තැපෑලක් / ඉ-තැපෑලක් වංචාවක්දැයි (scam) සොයාගන්නේ කෙසේද?
  • වංචාවන් යනු කුමක්ද?
  • සමාජ ඉංජිනේරු විද්‍යාව (Social Engineering)
  • වීඩියෝවක් පිළිබඳව වාර්තා කිරීම
  • යූ-ටියුබ් හි සංක්ෂිප්ත පින්තූරයක් (thumbnail) වාර්තා කිරීම
  • අදහස් දැක්වීමක් වාර්තා කරන්න (Report a comment)
  • සජීවී චැට් පණිවුඩයක් වාර්තා කරන්න (Report a live chat message)
  • යූ-ටියුබ් නාලිකාව වාර්තා කරන්න (Report a channel)
  • වට්ස්ඇප් (WhatsApp) ගිණුමේ අංකය වෙනස් කරන්නේ කෙසේද?
  • වට්ස්ඇප් (WhatsApp) ගිණුම මකා දමන්නේ කෙසේද?
  • වට්ස්ඇප් (WhatsApp) හි සබඳතා අවහිර කරන්නේ කෙසේද?
  • වට්ස්ඇප් (WhatsApp) හි පෞද්ගලිකත්ව සැකසුම් (privacy settings) සකසා ගන්නේ කෙසේද?
  • වට්ස්ඇප් (WhatsApp) හි ආරක්ෂිත සැකසුම් සිදු (configure) කර ගන්නේ කෙසේද?
  • වට්ස්ඇප් ගිණුම අනවසරයෙන් උදුරාගෙන විකෘති කිරීම (WhatsApp Hacking)
  • වට්ස්ඇප් හි වාර්තා (රිපෝට්) කිරීම
  • වට්ස්ඇප් (WhatsApp) හි දෙපියවර සත්‍යාපන සැකසුම් සිදුකර ගන්නේ (configure two-step verification settings) කෙසේද?
  • වට්ස්ඇප් සමූහයේ සැකසුම්
  • ඔබ Viber භාවිතා කරන විට ඔබේ පෞද්ගලිකත්වය ආරක්ෂාකර ගන්නේ කෙසේද?
  • ඔබේ වයිබර් (Viber) කතාබස් (chat) අවශ්‍ය විටෙක නැවත ලබා ගැනීමට හැකි පරිදි සුරක්ෂිතව තබා ගන්නේ කෙසේද?
  • Viber ගිණුම අක්‍රිය කරන්නේ කෙසේද?
  • වයිබර් හි වාර්තා (රිපෝට්) කිරීම
  • වයිබර් සමූහය තුළ ඔබට අවශ්‍ය පරිපාලක පාලන සැකසුම් (Admin Controls) සාදාගන්නේ කෙසේද ?
  • ඉමෝ (Imo)
  • IMO චැට් එකක් වලක්වන්නේ කෙසේද?
  • IMO ගිණුමක් මකන්නේ කෙසේද?
  • ඉන්ස්ටග්‍රෑම් (Instagram) හි ඔබේ ව්‍යාජ ගිණුමක් (ඔබ ලෙස පෙනී සිටින / ඔබව අයුතු ලෙස භාවිතා කරන / fake account) වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • ඔබ ඉන්ස්ටග්‍රෑම් (Instagram) හි ඇති පළකිරීමක් (post) හෝ පැතිකඩක් (profile) අයුතු ලෙස (abuse) හෝ ස්පෑම් ලෙස භාවිතා කර ඇති අවස්ථාවක් වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • ඔබගේ ඉන්ස්ටග්‍රෑම් (Instagram) ගිණුම කවුරුන් හෝ අනවසරයෙන් උදුරාගෙන විකෘති කරනවායැයි ඔබ සිතනවාද?
  • ලින්ක්ඩ්ඉන් (LinkedIn) හි අනවසරයෙන් උදුරාගෙන විකෘති කරන ලද ගිණුමක් (hacked account) පිළිබඳව වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • වෙනත් සාමාජිකයෙකුගේ ලින්ක්ඩින් වෙබ් අඩවියේ ඇති නොගැලපෙන තොරතුරු වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • ලින්ක්ඩ්ඉන් (LinkedIn) හි ව්‍යාජ පැතිකඩ (fake profiles) වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • හානිකර ට්වීට් (abusive Tweet) එකක් පිළිබඳව වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • ඔබ ට්විටර් (Twitter) එකේ වෙනත් අයෙකු සේ පෙනී සිටින ව්‍යාජ (fake) ගිණුමක් වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • කවුරුහරි ඔබේ ට්විටර් (Twitter) ගිණුම අනවසරයෙන් උදුරා ගෙන විකෘති කරලද (hacked) ?
  • ටික්ටොක් (TikTok) යෙදවුමේ නුසුදුසු අන්තර්ගතයන් වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • යමෙකු විසින් ඔබේ ටික්ටොක් (TikTok) ගිණුම අනවසරයෙන් උදුරා ගෙන විකෘති කර (hacked) තිබේ නම්
  • ටික්ටොක් හි ව්‍යාජ / අන් අය සේ පෙනී සිටින ගිණුම් වාර්තා (රිපෝට්) කරන්නේ කෙසේද?
  • පෞද්ගලිකත්වය (Privacy) සහ ආරක්ෂාව (Safety)
  • වාර්තා කිරීම (Reporting)

  • ෆේස්බුක් සඳහා අවසර ලබා දෙන්නේ කුමන නම් වලට ද?
  • මම මොන නමද භාවිතා කරන්නේ
  • භාෂා-විශේෂිත නාමයක් එක් කිරීමට හෝ සංස්කරණය කරන්නේ කෙසේද?
  • පළමු නම සහ අන්තිම නම වෙනුවට එක නමක් තිබේ නම්?
  • ඔබගේ නම වෙනස් කිරීම හෝ අමතර නම් එකතු කිරීම

  • ෆේස්බුක් සඳහා අවසර ලබා දෙන්නේ කුමන නම් වලට ද?
  • මම මොන නමද භාවිතා කරන්නේ
  • භාෂා-විශේෂිත නාමයක් එක් කිරීමට හෝ සංස්කරණය කරන්නේ කෙසේද?
  • පළමු නම සහ අන්තිම නම වෙනුවට එක නමක් තිබේ නම්?
  • ඔබගේ නම වෙනස් කිරීම හෝ අමතර නම් එකතු කිරීම

  • ෆේස්බුක් සඳහා අවසර ලබා දෙන්නේ කුමන නම් වලට ද?
  • මම මොන නමද භාවිතා කරන්නේ
  • භාෂා-විශේෂිත නාමයක් එක් කිරීමට හෝ සංස්කරණය කරන්නේ කෙසේද?
  • පළමු නම සහ අන්තිම නම වෙනුවට එක නමක් තිබේ නම්?
  • ඔබගේ නම වෙනස් කිරීම හෝ අමතර නම් එකතු කිරීම

  • ෆේස්බුක් සඳහා අවසර ලබා දෙන්නේ කුමන නම් වලට ද?
  • මම මොන නමද භාවිතා කරන්නේ
  • භාෂා-විශේෂිත නාමයක් එක් කිරීමට හෝ සංස්කරණය කරන්නේ කෙසේද?
  • පළමු නම සහ අන්තිම නම වෙනුවට එක නමක් තිබේ නම්?
  • ඔබගේ නම වෙනස් කිරීම හෝ අමතර නම් එකතු කිරීම

  • අපයෝජනය පිළිබඳව වාර්තා කිරීම

  • අපි ගැන
  • හිතවතී
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සයිබර් ආරක්‍ෂාව
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • දැක්ම
  • මෙහෙවර
  • අපට උදව් කරන්නන්

  • අපි ගැන
  • හිතවතී
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සයිබර් ආරක්‍ෂාව
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • දැක්ම
  • මෙහෙවර
  • අපට උදව් කරන්නන්

  • අපි ගැන
  • හිතවතී
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සයිබර් ආරක්‍ෂාව
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • දැක්ම
  • මෙහෙවර
  • අපට උදව් කරන්නන්

  • අපි ගැන
  • හිතවතී
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සයිබර් ආරක්‍ෂාව
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • දැක්ම
  • මෙහෙවර
  • අපට උදව් කරන්නන්

  • අපි ගැන
  • හිතවතී
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සයිබර් ආරක්‍ෂාව
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • දැක්ම
  • මෙහෙවර
  • අපට උදව් කරන්නන්

  • අපි ගැන
  • හිතවතී
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සයිබර් ආරක්‍ෂාව
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • දැක්ම
  • මෙහෙවර
  • අපට උදව් කරන්නන්

  • අපි ගැන
  • හිතවතී
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සයිබර් ආරක්‍ෂාව
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • දැක්ම
  • මෙහෙවර
  • අපට උදව් කරන්නන්

  • අපි ගැන
  • හිතවතී
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සයිබර් ආරක්‍ෂාව
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • දැක්ම
  • මෙහෙවර
  • අපට උදව් කරන්නන්

  • අපි ගැන
  • හිතවතී
  • උපකාරක මධ්‍යස්ථානය
  • සයිබර් ආරක්‍ෂාව
  • අන්තර්ජාල සොරකම් හඳුනාගනිමු… වැළකෙමු!
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 1
  • සයිබර් ආරක්‍ෂක ඉඟි 2
  • දැක්ම
  • මෙහෙවර
  • අපට උදව් කරන්නන්

  • ඔබගේ ෆේස්බුක් ගිණුම සුරක්ෂිත කරගන්නේ කොහොමද?
  • ඔබේ පෞද්ගලිකත්වය (privacy)
  • සුරක්ෂිතව සිටින්න
  • ‌යම් ෆේස්බුක් පරිශීලකයෙකු මිතුරුකමින් ඉවත් කිරීම හෝ අවහිර කිරීම

  • මිතුරුකමින් ඉවත් කිරීම (unfriend)
  • අවහිර කිරීම

  • අවහිර කිරීම යනු කුමක්ද? ඔබ කිසියම් පුද්ගලයෙකු අවහිර කරන්නේ කෙසේද?
  • ඔබ විසින් යම් ෆේස්බුක් පරිශීලකයෙක් අවහිර කළ පසු, ඒ පුද්ගලයා ගැන කිසිවක් දකින්න පුළුවන්ද?
  • යමෙක් ඔබව අනුගමනය කිරීම (follow) වළක්වන්නේ කෙසේද?
  • වෙනත් ෆේස්බුක් පරිශීලකයෙකු ගෙන් එන ෆේස්බුක් පණිවිඩ ඔබ අවහිර කරන්නේ කෙසේද?
  • ෆේස්බුක් පරිශිලකයකු අවහිර කිරීම (unblocking) යනු කුමක්ද සහ කෙනෙකු අවහිර කරන්නේ කෙසේද?

  • විරාමයක් ගන්න

  • ෆේස්බුක් හි සිටින යම් පරිශීලකයෙකුගෙන් කෙටි කාලයකට ඈත්ව සිටින්නේ/ විරාමයක් ගන්නේ (take a break) කෙසේද?
  • ඔබේ පැරණි පළකිරීම්(past posts) දැකිය හැක්කේ කාටද?
  • ඔබගේ ආදර සබඳතාවය අවසන් විය. ඔබට කල හැක්කේ කුමක්ද?
  • ඔබගේ සමාජ සබඳතාවවෙනස් කරන විට එය දැකිය හැක්කේ කාටද?
  • කෙනෙකු ඔබව ඇමතීම නවත්වන්නේ කෙසේද?

  • අනවසරයෙන් උදුරා ගත් හා ව්‍යාජ ගිණුම්

  • අනවසරයෙන් උදුරා ගත් ගිණුම්

  • කවුරු හරි ඔබේ ගිණුම හැක් කර (hacked) හෝ ඔබේ අවසරයෙන් තොරව භාවිත කරනවාද?
  • ඔබේ මිතුරාගේ ගිණුම කවුරුහරි හැක් කර (hacked) හෝ අනවසරයෙන් භාවිත කරනවා කියා සිතෙනවාද?

  • වෙනත් අයෙකු සේ පෙනී සිටින ගිණුම්

  • වෙනත් අයෙකු සේ පෙනී සිටින (impersonation) ගිණුමක් ඔබ වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • ඔබ හෝ වෙනත් කෙනෙකු ලෙස පෙනී සිටින ගිණුමක් හෝ පිටුවක් වාර්තා කරන්නේ කෙසේද?
  • ඔබ ලෙස පෙනී සිටින කාලරේඛාවක් (timeline) පිළිබඳව තොරතුරු ඔබ ඉල්ලන්නේ කෙසේද?

  • ව්‍යාජ ගිණුම්

  • උරුමය පවසන වංචාවන් (Inheritance scams)
  • ආපසු ගෙවීම් කරන බව පවසන රැවටිලි (Rebate scams)
  • නයිජීරියානු වංචාවන් (Nigerian scams)
  • අනපේක්ෂිත ත්‍යාග සහ ලොතරැයි වංචාවන් (Unexpected prize and lottery scams)
  • සංචාරක ත්‍යාග වංචාවන් (Travel prize scams)
  • මිලදී ගැනීම් හෝ විකිණීම් තිරයේ සිදුවන වංචා (Classifieds scams)
  • වැඩිපුර ගෙවා ඇතැයි පවසන වංචා (Overpayment scams)
  • සෞඛ්‍ය හා වෛද්‍ය නිෂ්පාදන (Health & medical products)
  • වැරදි ලියකියවිලි (False billing)
  • මාර්ගගත සාප්පු සොරකම් (Online shopping scams)
  • මනෝවිද්‍යාත්මක සහ සාස්තරකරුවන්ගේ මායාකාරී රැවටිලි (Psychic & clairvoyant)
  • ජංගම වාරික සේවා (Mobile premium services)
  • ආයෝජන වංචාවන් (Investment scams)
  • ඔට්ටු ඇල්ලීම් සහ ක්‍රීඩා ආයෝජන වංචාවන්
  • රැකියා සහ රැකියා වංචාවන් (Jobs and employment scams)
  • පිරමිඩ යෝජනා ක්‍රම (Pyramid schemes)
  • අනන්‍යතා සොරකම (Identity theft)
  • ෆිෂිං / රවටා තොරතුරු ගැනීම (Phishing)
  • අනවසරයෙන් උදුරා ගෙන විකෘති කිරීම / හැකිං (Hacking)
  • දුරස්ථ ප්‍රවේශය හරහා රැවටීම් (Remote access scams)
  • මැල්වෙයා සහ රැන්සම්වෙයා (Malware & ransomware)
  • ජීවිත තර්ජන, අත්අඩංගුවට ගැනීම් හෝ වෙනත් තර්ජන (Threats to life, arrest or other)

හිතවතී

ලක් වසම් ලේඛකාධිකාරය විසින්
අරමුදල් සපයන ව්‍යාපෘතියකි.

ඉක්මන් සබැඳි

Sri Lanka CERT|CC
TechCERT
Internet Crime Complaint Centre
     
    Instagram 

අපට උදව් කරන්නන්


අප අමතන්න

දුරකථනය: 011-421-6062
ඉ-තැපෑල: help@hithawathi.lk
වට්ස්ඇප් සහ වයිබර්:
+94 77 771 1199

කාර්යාල වේලාවන්
සතියේ දිනවල පෙ.ව. 08.30 සිට ප.ව. 07.00 දක්වා
සෙනසුරාදා දිනවල පෙ.ව. 08.30 සිට ප.ව. 05.00 දක්වා
රජයේ නිවාඩු දිනයන් හි වසා ඇත.

(අප සේවාවේ ගුණාත්මකභාවය සහතික කිරීම සඳහා ඇමතුම් පටිගත විය හැක)

කතුහිමිකම © 2023 හිතවති. සියළු හිමිකම් ඇවිරිනි.

Terms and Conditions | Privacy Policy

හිතවතී සමඟ සම්බන්ධවන්න
අපව අමතන්න 011-421-6062